^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

V 24

Kategori: Allmänt

I går gick jag in i vecka 24 och det känns som om veckorna bara går snabbare och snabbare. Samtidigt som 16 veckor känns som en lång tid framöver. Men jag antar att våren får det att gå lite snabbare..
Var hos barnmorskan i förrgår och gjorde glucosbelastning pga av BMI och tidigare grav diabetes. Men allt såg bra ut med ett fastevärde på 4.6 och sedan ett sockervärde på 7.6 :)  Gött!!  HB värdet hade dock gått ner till 120 vilket tydligen anses vara i lägsta marginal, jag som trodde gränsen låg på 100 ??!!  :/ Men mycket kan ju ha ändrats de senaste 7-8 åren.
Var även hos läkaren i förrgår pga min grav migrän som inte verkar släppa. Blir bara värre med tiden, så jag hoppas verkligen att det stannar av snart!!!  Synbortfall, yrsel, illamående, djävulusisk huvudvärk och domningar i händerna kommer jg aldrig att rekomendera ens min värsta fiende, eller njo, det finns nog undantag för det!!  Det hela resulterade i 4 veckor sjukskrivning till...  Känns både bra och inte bra. Bra att mina problem tas på allvar eftersom jag verkligen inte kunnat jobba men jobbigt för att det samtidigt medför en slags rastlöshet och känsla av onyttighet. :/  Men men... 
 
I övrigt så känns det piss att titta ut genom fönstret och se SNÖ... !!!  Känns ju som att våren är fruktansvärt långt bort, dessutom med munusgrader långt under nollstrecket. Men glädjs åt solen som lyser från blå himmel :)
 
 
V. 24
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: