^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Vad är lycka egentligen?

Kategori: Allmänt

Jag undrar om det finns en bra förklaring som passar alla över vad lycka är??  Svaret är med största sannolikhet NEJ. Lycka är nog en känsla som uppstår beroende på vart någonstans i livet man befinner sig och hur man lever sitt liv. För en del människor skulle möjlighet att skaffa mat på bordet och får det att gå runt med alla räkningar vara lycka och för en del att köpa nyaste BMW:n. Jag vet inte om materiella saker kan  ge mig lycka egentligen? Visst skulle det vara coolt att ha största och tunnaste tv:n på vardagsrumsväggen, eller ett helt topp till tå renoverat hus med de senaste vitvarorna. Men skulle jag egentligen vara lycklig för det? Nej, jag tror min lycka handlar om respekt, empati, välmående, unna sig saker, förgyllning av tillvaron, kärlek och att saker flyter på bra...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: