^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Summering & framtid

Kategori: Allmänt

Såhär några dagar in på det nya året försöker jag blicka tillbaka på 2013. Ett år som så här i efterhand mest har känts som en bergodalbana, och ett stressens år, där upp och ner har gått i turbofart den mesta av tiden.
Ett år där en skilsmässa verkligen har visats sig inte vara en lätt resa åt något håll. Där man har fått kämpa i motvind gällande exfruar, exmän, nya respektive och en stor touch av att gränserna för vad som är vad inte alltid respekteras!
Ett år som även dessvärre kantats mycket av sjukdom, både jag och sambon har varit sjukskrivna i långa perioder, barnens pappa har fått cancer och minisessan har diagnostiserats med astma. Men man kan ju alltid blocka framåt, eller hur !!!??
Det har även varit ett år som ekonomiskt har varit tufft... inte så konstigt med tanke på omständigheterna..  Men bara att ta nya tag och göra 2014 till ett bättre med fler möjligheter.
 
Det har även varit ett underbart år med bebis och förlovning och självklart kärlek. Ett år där nyförälskelsen bytts ut mot en mer allvarlig och kompromissande typ av kärlek, en ny nivå så att säga. Blir fortfarande förvånad ibland  när jag inser vem min sambo är...   hahaha  En människa som jag jobbat ihop med i flera år men aldrig kände det minsta positiva för, vi gick mest runt och var irriterade mot varandra. Han var en jobbig jävla besserwisser och jag var en sur jävla bitch i varandras ögon. så förstår verkligen att folk höjde på ögonbrynen när förhållandet offentliggjordes :-O
 
Men som sagt man kan bara se framåt och ta lärdom av det förflutna och det finns alltid något som kan bli bättre i ens liv oavsett vem man är, hur mycket pengar man tjänar eller hur ens förutsättningar ser ut.
Så med min bucketlist för 2014, med alla vill och måsten nedskrivna på en av mina otaliga listor så finns det hopp, en framtid och envishet att göra 2014 bättre än 2013  :D
 
 
Puss o kram på er  !!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: