^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Kunde inte sagt det bättre själv....

Kategori: Allmänt

 
 
 
"En psykopat förgör sin omgivning, det må vara ett företag, sin familj eller ett helt land. Se därför till att det inte är du som utgör omgivningen!"
"Som att utkämpa flera krig på olika fronter samtidigt. Man har inte kraft att ge allt på någon av dem. På sikt förlorar man alla."
"Han förstörde mitt liv genom fysisk misshandel, psykisk misshandel och ekonomisk misshandel"

"Psykopatens första min är en manipulation. Psykopatens första handling är ett bedrägeri. Psykopatens första mening är en lögn. Psykopatens första känsloyttring är hat. Psykopatens första mål är att bli än mer utstuderad."

"Psykopater är alltid manusförfattare, regisörer och huvudrollsinnehavare i den stora teater psykopaterna spelar. Omgivningen är medspelare i denna teater, men lyder regissören och de är samtidigt åskådarna, men framförallt är de publiken som betalar för biljetterna och får teatern att gå runt."

"När man är i psykopatens nät så har man en tendens att tänka med känslor istället för hjärnan."
"Jag förklarade att det är något som inte är som det ska med honom, han borde reda ut det är, eftersom hela familjen m.fl. blir lidande som han beter sig. Hans korta svar var: 'Mitt enda problem är du!' "

"Det är som att leva i en håla. Hittar jag en tunn lina som kanske håller för att klättra upp och börjar se ljuset finner man såpa på den sista biten. Jag börjar om igen, och igen och igen."
"Manipulation är en konst, och psykopaten är mästaren. Vem som helst kan bli offer."

"Han kör ett spel med mig."
"Han hade en extremt parasitisk livsstil, innan jag träffade honom så levde han på den enda som fortfarande kändes vid honom, hans äldre bror. Eftersom hans bror var minst sagt trött på att ta hand om honom så tog det inte lång tid tills han flyttade in hos mig istället."
" Det finns folk som påstår att det inte finns psykopater, men ett så dumt uttalande kommer bara från de som aldrig behövt träffa på en psykopat, eller som fortfarande är ovetande om att de manipuleras av en sådan."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: