^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Morgonstund...

Kategori: Allmänt

jaha...  nu sitter jag här med en mugg kaffe på kontoret!  Gav upp försöken med att sova efter en halvtimma idag. Borde egentligen försöka sova mig lite frisk. Har blivit ganska förkyld och i går efetrmiddag så fick jag en släng av vad jag misstänker matförgiftning, efter at ha ätir kyckling från Icas lunchbuffe (självplock). Orkade inte röra mig ur soffan på hela eftermiddagen!!  Mådde superkasst. Men nu känns det mest som att förkylningen spökar som tur är i oturen. men det kunde varit värre, eller hur ??!!  :)

Men idag så ska jag försöka umgås med Mr Rorty och hans Kontingens..  Måste verkligen sätta igång att läsa, vi får de första frågorna ikväll redan och dessa ska arbetas med i grupp. Deta läsåret är vi ju inga småglin och allvaret har börjat som en av våra lärare sa häromdagen. Menigen är att vi som studenter ska hålla i en stor del av undervisningen själva i en del kurser. Och inte mig emot faktiskt. Och sista året är mest flum i den bemärkelsen att inget är rätt eller fel för det mesta utan att det finns en ganska bred gråskala. Vi läser etik och ledarskap så då förstår ni nog vad jag menar...  ;-)  Förbannat kul i allafall än så länge. Men det hinner nog vända mer än en gång de sista terminerna. Skönt att se ett riktigt slut på utbildningen nu =)  
Behöver verkligen umgås med tvättstugan och ta mig en svängom med dammsugaren oxå...

I fredags var det kundbesök och det kändes förbannat bra, vi la oss på en bra och lagom proffsig nivå. Men måste säga att jag är förbannat glad över att jag har läst och jobbat inom psykiatrin innan. För det kommer nog behövas. Har sagt det igen men är helt klart värt att upprepas. När man går in i ett människas hem, det heligaste för den perosnen så måste man vara finkänslig och tänka psykologi och till viss del psykiatri. Jag menar det finns ju en anledning till att det ser ut som det gör hos vissa människor....   


Men idag är det söndag vilket innebär "jobbfritt" här hemma, istället får vi organsiera i vårt egna hem en smula   ;)  Måste verkligen ta tag i mössor, vantar och halsdukslådorna. Det e ju kallt nu på mornarna.. Riktig höst!  Men jag tycker om hösten...  Känns skönt att kunna burra in sig och klä sig lager på lager  =)

Ha en underbar Söndag vänner, var rädda om er   :)






 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: