^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Ambivalant

Kategori: Allmänt

Har den senaste tiden, (kan inte exakt säga hur länge då jag antar att det smygit sig på, på ett sånt där lömskt sätt) känt det svårt att bestämma mig för vad jag egentliegn tycker ??  Har upptäckt att jag ofta tänker i en mer gråskala där det egentligen inte finns något rätt eller fel på ett generellt plan. Allt beror på omständigheter och människor runt omkring.  Detta är ganska irriterande minst sagt i en del situationer !! 
Funderar på om det har något med min utbildning att göra, som på ett sätt fått mig till en helt annan människa i de akademiska korridorerna. För är det inte så att ju mer man utbildar och läser sig desto mindre kan man egentligen och desto mer kommer man till insikten att det egentligen inte finns några korrekta svar ???
Man lär sig egentligen bara att frågasätta!
Så om jag får frågan om jag vill ha Audi eller BMW så kommer jag antagligen aldrig kunna bestämma mig, inte för att jag tror att frågan skulle vara så trolig de närmsta året. Om jag får frågan om Mc donalds eller Burger king så är det oxå lika svårt, eftersom båda resturangerna är lika onyttiga och flötiga... Likadant när det gäller thai och kinamat, för det är lika gott!!Självklart så finns det situationer då man vet att det är rätt eller fel, men  det beror kanske istället på moral och etik.
De flesta vet ju att man inte ska såra andra männsikor och inte vara egoistisk i för hög grad!  Hellre avstånd från dessa för att slippa beblanda sig. Självklart gäller detta vad som är rätt och fel i juridisk mening oxå, inte för att jag tror att alla kan lagboken utantill, en nästintill omöjlighet. Men visst finns det säkert folk som varit olagliga utan att veta om det.. men det är kanske inte samma sak, då det inte varit ett medvetet val.
Sedan finns det invanda och erfarenhetsmässiga ställningstaganden som gör så beslut blir lättare att ta. Dessa handlar kanske ofta om  sin profession och arbetsliv.
Antar att jag kanske får vänja mig vid att vara lite ambivalant i vissa situationer, men tycker inte om det!
Får väl trösta mkg med att en del saker sitter vid detta laget i ryggmärgen så jag inte behöver tänka för mycket i alla beslut jag tar  ;-)

Nu är dagens tankediskussion klar..
Dags att sätta fart med att förberedea sonens barnkalas då 12 sjuåringar kommer att invadera huset. Men antar att korv med bröd, glass, film och godis inte är för avancerat i världen av prettomorsor, så jag kan nog ändå pusta ut och relaxa lite  :) 
Gud vilken tur att jag inte är en överprettad morsa, då hade jag antagligen suttit med ännu fler ambivalanta beslut !! 



Ha en riktigt härlig Söndag !!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: