^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Trasmattor & klirr

Kategori: Allmänt

Suttit ett par timmar och försökt mig på det nyinstituinonella perspektivet i en essäuppgift. Vet inte om jag blivit så mycket smartare, ja kanske. Men mest att det självklara fått ord. Organisationsförändring är givet när organsiationen har problem, man kan ju inte bara låtsas att allt är bra och stucka huvudet i sanden.
Likadant är det ju i det privata livet i relationer oavsett om det är syskonrelation, föräldra-barnrelation eller parrelation. Finns det ett problem kan man inte bara sticka huvudet i sanden och låtsas som ingenting har hänt. Man måste ju göra något åt det, vad är det annars för budskap man sänder till sina barn???   Att det är ok att strunta i att lappa ihop saker/företag/relationer och låta det förfalla! Visst kan jag hålla med om att en del saker och personer inte är värda den ihoplappningen ur ett egoistiskt perspektiv...  Men i sdana situationer så ska man inte ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Varför enbart byta presenter på födelsedagar eller julklappar vid jul om inte umgås i vanliga fall, är inte det en form av hyckleri?? 

Underbart skönt att morgondagen innebär lite klirr i kassan, så man kan fylla upp skåpen ordentligt. Skäms inte för att säga att barnbidraget ofta är ett välkommet tillskott vid denna tiden i månaden. Kanske inte känner s nästa år  ;-)  Morgondagen innebär alltså megastorhandling!!!

Satt och slösurfade mattor & gardiner framför Malou på Tv:n för en stund sedan, när jag plötsligt fick syn på hur jag skulle vilja ha det i vardagsrummet!! Malous studio har lager på lager med trasmattor (19-29 kr st på Ikea) som jag funderasr skarpt på att ha under soffbordet, mjukt och mysigt!!

Ska strax väcka mannen som sovit några timmar efter nattjobb, sedan blir det Allkoordinatorjobb hela eftermiddgen =)))

Ha en fortsatt skön onsdag  :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: