^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Julpyssel & pepparkaksbak..

Kategori: Allmänt

Hade egentligen tänkt åka in till stan eller hela vägen till Ullared idag, men orkade inte göra så mycket med skallebank, trötthet och en förbannad magvärk !!
Men det blev lite nyttigt gjort här hemma i allafall, som julklappsplanering, räkningspill skriva julkort, pepparkakshus, pepparkakor med mera  =)

I morgon är det pappas tacksägelse i kyrkan så det blir till att gå på gudtjänst. Men först så kommer prästen hit för att få veta vem pappa var inför begravningen och hans tal om honom... 

I går var det en vecka sedan pappa dog och det känns lite mer greppbart nu och tanken om att jag faktikst aldrig kommer att få se pappa igen börjar sjunka in ordentligt.
Känns som om jag är i ett ingemnasland nu innan begravningen, en väntan på att få ta ett ordentligt och hedersamt farväl tillsammans med hans övriga nära och kära...
Började dock gråta idag när jag fick syn på en av de färdiginslagna julklapparna som var adresserat till mormor och morfar från barnen...  Fick sätta dit en ny där det stod bara till mormor ! Kändes mycket konstigt, lika konstigt som igår när försäkringsbolaget Trygg hansa ringde för att locka till oss som kunder, de kunde då se att jag hade en olycksafallsförsäkring på mig (vilket jag visste om) men saken var den att pappa alltid betalat den, till och med nu vid 31 års ålder...  Sådana saker får en att tappa fotfästet ett litet tag och gråta en skvätt !!

Kvällen kommer spenderas med webbtv och sedan sista avsnittet av "Så mycket bättre" !
Till det blir det romglögg med pepparkakor !!


Kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här: