^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

En dikt !!

Kategori: Allmänt

Gråt inte över att jag har lämnat er.

Glädjs istället åt den tid jag levt

Slut inte dina ögon för att be till Gud att jag kommer tillbaka

Öppna dem istället och känn glädje för den tid vi haft

Jag vet att ditt hjärta kommer att känna en tomhet eftersom du inte kan se mig

Men jag vill att du fyller det med den kärlek som vi delat

Du kan vända ryggen mot framtiden och leva i försvunnen tid.

Eller så kan du glädjas åt morgondagen eftersom vi hade gårdagen tillsammans

Du kan minnas mig och sörja att jag har lämnat er

Eller så kan du vårda mitt minne och låta det leva vidare

Du kan gråtandes och upprörd förlora dig själv

och vända ryggen mot världen

Eller så kan du göra vad jag vill –leende, torka bort tårarna,

Lära dig att älska igen och gå vidare

Jag kan inte fortsätta. Jag måste gå vidare. Jag ska gå vidare

Kommentarer


Kommentera inlägget här: