^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

En jul utan pappa

Kategori: Allmänt

Det har varit en ganska udda jul i år, en ovanlig jul mot vad jag är van vid på många sätt..
Men den absolut största skillnaden är att pappa för första gången i mitt liv inte varit med mig och de övriga i familjen... (I vart fall inte i fysisk form)

Så julafton var lite som en skräckblandad förtjusning där värmen och glädjen över att tillbringa den med familjen, blandades med saknaden över att familjen inte var och aldrig mer kommer vara komplett.. 
Ett julbord utan pappas obligatoriska julskinka kändes inte riktigt som ett riktigt julbord....
På julafton kändes det även konstigt att inte kunna säga God Jul och krama om honom så som jag alltid brukade, det kändes overkligt på något sätt...
Kände därför ett stort behov av att åka till graven för att just bara kunna säga God jul och att jag älskade honom, det gjorde så att det kändes lite lättare att stå ut. För julen i år har till viss del handlat om att stå ut, hålla ihop sig och försökt kämpa på för barnens skull. Vill inte för mitt liv låta de drabbas negativt för att jag sörjer. I varje fall inte i juletid.

När pappa lämnade oss så försvann även en stor del trygghet i mitt liv, även fast jag är en vuxen kvinna med egna barn. Den sorts trygghet som en dotter endast kan känna hos sin far...   En trygghet som inte går att ersätta med något !! 




Känner att det blivit alldeles för mycket julmat, julgodis, julmust och jullathet den senaste veckan, så efter nyår och min enda ledige vecka detta året så kommer det nya året kickstartas med soppor, soppos och åter soppor.
För min del så kommer 2011 att tillägnas min hälsa och mitt välmående !!
Skulle allra helst vilja sätta mig själv på ett 3 månaders långt bootcamp där de jagar mig med blåslampa om jag så mycket som tittar på något onyttigt eller inte motionerar, tränar eller lever hälsosamt !!!! 



Önskar alla en trevlig fortsättning  !!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: