^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Grisvaccin...

Kategori: Allmänt

I dag ska småttingarna få sitt vaccin mot svininflunsan, eller en av dem iaf. Vet inte om Isa får eftersom hon är överkänslig mot ägg, inte allergisk dock.  De är hemma idag och är ganska uppspelta och nervösa över att få spruta...  Gabbe har säkert frågat 10 gånger om det gör ont, man ska ju inte ljuga men när man svarat samma sak lika många gånger man hört frågan så känns det ganska lockande att säga, "guuud nej det känns inte alls" Men självklart gör man inte så....  eller  ;)

Försöker få lite plugg gjort här hemma samtidigt som älsklingarna  "brötar" runt här hemma och det är banne mig ingen lätt kombination att lösa, men det gäller att laborera och trolla med knäna sådär som bara småbarnföräldrar kan göra...    Vad vore en pluggmamma utan diverse dvd:s och disneychannel..  =o)

Har lite pluggångest över en uppgift jag knappt börjat med, och att läraren inte skickat ut någon som helst förklaring gör  inte saken bättre...    GRR !!!  Men ska gå den lata och enkla vägen denna gången och fortsätta analysera mitt eget jobb...  Oj va skit jobbet har fått !!

Apropå jobbet så fick jag ett mejl från chefen häromdagen där det stod  "Hej Martina" , kul att chefen har koll på vad man heter och så !!!!!  

I går när jag o de stora tejjerna skulle  köra in till stan så gick det inte att backa eller köra fram med bilen, den startade som en klocka och tanken var faktiskt inte tom. Men det gick inte att köra hur mycket man än gasade. Tur att man har en pappa som jobbat med bilar i 50 år....  =D    Han vågade gasa lite mer än mig (eftersom jag var rädd att köra rätt igenom garageporten) så till slut lossade den som tur var. Handbromsen hade varit dragen en hel vecka och hade rostat fast......  Så typiskt att sånt händer mig !! 


Ha en bra tisdag, trots grådassigt väder och regn....




Kommentarer


Kommentera inlägget här: