^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Gårdagen blev typ katastrof

Kategori: Allmänt

I går lämnade vi över brevet personligen till vår ordföranden i styrelsen. Och skickade ut via allas brevlådor till övriga medlemmar i föreningen...  DET BLEV KATASTROFLÄGE  !!!

Första scenariot var att han i princip stod och skrek på mig och grannen i 1½ timma (jag röt tillbaka att jag definitivt inte accepterar att styrelsemedlemmar behandlar mina barn på det sättet eller andra saker som drabbat vårt hushåll ) efter att vi överlämnat brevet och han hotade oss gånger flera, bland annat med följande: 

"Ta ni över styrelsen då för helvete om ni är så duktiga, men då ska jag se till att ni får ett helvete"

"Eftersom tanken är att Töllsjö ska bli fristående från HSB i Borås och ni tycker att jag är jävlig nu, då ska ni se hur jävlig jag kommer vara då"

"När jag blir förbannad så har jag rätt att säga ifrån, och den som kommer i vägen får skylla sig själv"


Andra scenariot  var efter att vi gett honom kopia på vilka som skrivit under:
Då skulle han och hela styrelsen avgå, vilket  iofs inte de själva verkade vara så ledsna för, förutom en suppleant och ordföranden själv.  Snrare tvärtom typ  !!  GÖTT....

Vi sa gång på gång att vi INTE ville att styrelsen skulle avgå och att vi tyckte de hade gjort ett bra jobb, och att det inte handlade om honom personligen utan flera delar av styrelsen och dess sätt att bete sig. Men eftersom han då väljer att ställa sin plats till förfogande så tolkar vi det som att de vet att de gjort fel!!! Och en styrelse som inte klarar av att föra en diskussion för en bättre sämja eller ta befogad kritik eller att uppföra sig med gott föredöme skall inte sitta där heller  !!!!




På nåt sätt löser det sig, men jag VÄGRAR att vika mig för hans hot och illa bemötande....



Annars så blir det e hel del plugg för min del idag, sommarcafe på Mathildas fritids, tvättning och listor som skall skrivas  mm mm...

Är trött som sjutton men ändå sovit hyffsat gott inatt trots gårdagens strapatser  =)
Men min frustration i går fick mig att röka 3 cigg  SHIT VA KASS  !!

I dag är det dock en ny dag, med klarblå himmel och stor sol.

Ha en underbar Tisdag...  Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: