^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

En tidig söndag

Kategori: Allmänt

Vaknade urtidigt i morses, typ klockan halv sex. men jag pallrade mig inte upp förrrän en timme senare. Efter laddning av kaffe tog jag en skön morgonpromenad med Rufus. En Rufus som för övrigt har lugnat ner sig hur mycket som helst den senaste tiden... =)  Inte så valpig längre, men i övrigt är han precis som Marley i filmen "Marley & jag".

Helgen har bestått av mycket fix i trädgården, med plantering, olja in altanen, rensa rabatter, klippa gräs, lägga ny jord med mera...  SKÖNT att ha det gjort så slipper surgubben klaga på vår trädgård.. !!!!  Ett riktigt stolpskott till pucko!!!
I går var vi på second hand och fyndade obetydligt använda dynor till våra fulgröna positionstolar på framsidan och i grillhörnan i trädgården.  NICE  !!  =D  Gissa vem man råkade få en glimt av där tro det eller inte... jo Erik Segerstedt i EMD... helt otroligt!!!  Mathilda som var med  var helt överlycklig  =) 
Annars har det inte vart så mycket, svärmor har vart på besök sedan i fredags eftermiddag och ska hem idag, ett bra tag sen hon var här nu utan kalas, typ sen i somras. Kul för barnen att träffa farmor ibland oxå... 

Usch och fy  vad jag börjar få  ångest över ekonomikursen, snart dags för deltentan och jag har inte fattat allt ännu, lååååångt ifrån. Vet att jag borde sätta mig och plugga men det är så himla svårt med motivatin i detta vädret och samtidigt somman har en massa annat som borde och måste göras!!!  Om jag kör på deltentan så får jag gå upp och tenta av  hela kursen den 3 juni, som var menat från början...  Men en 15 p salstenta är maffig!!!   USCH vill inte !!!!!!!
Å andra sidan så har jag faktiskt inte kört på en enda tenta ännu, har klarat mig på första försöket alla gånger, så jag känner mig ganska till freds och lugn om jag skulle köra på denna, men så typiskt för kursen är så förbannat dryg

JAG MÅSTE VERKLIGEN PLUGGA !!!

Det verkar bli bra väder idag med... skönt..  Då kan man vara ute!  Hoppas bara inte att darlingens beredskap innebär att han måste åka iväg och släcka bränder hela dagen, han har beredskap ett dygn framåt.... =(

Denna månaden är vi fattiga som kyrkråttor, men å andra sidan har vi allt vi behöver och köpt allt redan som var tungen att inhandlas i form av kläder, skor mm mm mm!!!  Kommer förhoppningsvis pengar från f-kassan snart efter darlingens VAB dagar....  RÄDDNINGEN !!!!  Man får se det positivt   bara typ sådär 2½ vecka kvar tills nästa pengaflöde!!!   =D  Och de kommande veckorna kommer det ändå vara fullspäckat schema i form av jobb, plugg och annat...

I dag ska vi på kalas, vi ska fira systerysters tre döttrar på samma dag, jättesmidigt att slå ihop alla kalas till ett. Vi ska få grillat och tårta... Mumma!!!     Så snart ska jag ställa mig och slå in en sisådär 8 paket  !!  Har köpt en massa smågrejjer till dem i brist på fantasi.... 

Har ute annonsen idag för tredje dagen, ännu har det inte lett till ett skit..  förutom att hon som vill köpas vår lägenhet tyckte att vi skulle köpa deras hus och dra av priset av vår lägenhet på priset till deras hus!!  Vilket skulle innebära att vi skulle köpa ett hus för 1.8 mille men samtidigt inte få ett öre för vår lägenhet!!  FORGET IT !!!  Jag vill inte köpa ett hus i Töllsjö för 1,8 miljoner när jag pluggar!!!  Så jag antar att kostnaden för annonsen på 200 spänn kommer att gå upp i rök och att vi samtidigt kommer ruttna fast i denna lägenhet...
Är så förbannat trött på att bo i denna förening, en styrelseordförande som är okompetent och uppträder så himla olämpligt så man undrar om han bara vill åt makten!!??

Dax att slå in presenter och fylla på kaffemuggen & snart frukostbestyr!!


Ha en härlig söndag i det underbara vädret  =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: