^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Trotsiga ungar

Kategori: Allmänt

oj oj oj....  man känner verkligen att man lever!
Äldsta dottern är typ i en tidig pupertet och allt vad det innebär, mellandottern ska till vilket pris som helst ha sin vilja igenom, sonen kan allting själv och blir vansinnig om han tex inte får hälla upp vattnet från bringaren själv, yngsta dottern kan, vill och ska göra allting oavsett om hon får eller inte. Spelar ingen roll hur man pratar med dem och säger vad det är som gäller de lyssnar inte ändå oavsett om man skriker tillbaka, pratar normalt, pratar med låg nannyröst eller till och med viskar fram det man vill de ska lyssna på. De gör ju ändå inte som man säger!!!   Jag undrar om det är vanligt att alla fyra har trotsperioder samtidigt, eller antagligen är det så att den ena perioden efter den andra avlöses och som förälder kan man pusta ut om si sådär 15 år till....  =) 
Häromdagen kom jag även att tänka på att jag haft blöjbarn i 11 år, i 11 hela år. Känns ganska långt, inte ens en liten månads avbrott har det varit....   Kommer nog komma upp i nåt år till innan den saker är klar...  =)

Ska strax  röjja upp efter middagen och sen sätta mig till rätta framför tv:n och invänta Körslaget.

Ha det gott mina vänner och ta hand om er...

Krams

Kommentarer

  • marina säger:

    oj oj oj- ja du har ju några fler barn än mig... men jag vet hur det känns med trots från den ena o skrik o gnäll från den andra.... Underbart med barn ibland :) hahaha. Hur går det i skolan annrs då? Hänt nått nytt i Töllsjö? Kram

    2009-01-25 | 08:48:19
    Bloggadress: http://tandhygienisten.bilddagboken.se/p/main.html?

Kommentera inlägget här: