^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Fredagskväll

Kategori: Allmänt

Fredagskvällarna här hemma brukar betyda mys, så även denna fredagen. För det bidde ingen Ikea i dag, orkade fan inte. Känner mig ganska trött och är fortfarande förkyld. Blir en tripp till Kållered på måndag istället =) 

Ikväll blir det nog mys och film med darlingen, om vi inte hakar på barnen som skall kolla på Lets dance. Vilket fall som helst så står det Chokladpudding och vaniljvisp på menyn, Kanske smakar en liten bit jag oxå... GOTT !!

Under helgen så kommer det bli mycket spackling och målning i köket, hoppas vi hinner klart med allt, verkligen!!!  Kommer bli så attans bra när det är klart sen.. 

Usch...  satt med räkningarna innan, blir nog till att leva efter min såkallade nödbudget denna månaden. Fattar inte varför alla förbannade dyra räkningar skall komma samma månad   !!!!!     Plus böcker till den nya kursen, plus köp av mobil eftersom den gamla gått sönder, plus färg till köket, plus födelsedagspresenter.
Jo jag vet att det handlar om att proritera, men just nu proriterar jag att ha en mobil så man kan bli nådd om det händer nåt, prioriterar definitivt att köpa presenter till mkina barn när dom fyller år, likaså till mina syskonbarn, prioriterar även ett fint hem, med tanka på att det just nu är en STOR gul fyrkant i köket där det gamla skåpet har stått (inte målat bakom innan)  Inte så kul att ha hem folk när det ser ut så, speciellt inte kalas som är på G. Mår illa bara av att kolla på eländet!!!  Men sålänge det finns tak över huvudet, mat på bordet, kläder på kroppen och bensin i bilen så funkar det!!!  I PROMISE....  (försöker i vilket fall som helst att intala mig det) 
Detta är det negativa med att plugga med CSN som försörjning, man får vända på varenda krona. (man blir skitbra på att planera) Alla kan ju inte vara gift med en VD eller en aktieportfölj. Klart att det kostar oxå om man har fyra barn istället för det svenska medlet 1.2 st barn (hur nu man kan ha 1,2 barn???)  Kommer dock dra in pengar sen, man får se det som en tillfällig period.
Min man tjänar medelsvensson och älskar honom alldeles jättemycket ändå  =) Just nu står han till exempel och gör världens goaste chokladpudding...  Love him !!!

Ha en underbar fredagskväll  och var räda om er!

Kramelikram

Kommentarer

  • magnus säger:

    love you tooo

    du är det finaste som finns förrutom våra barn så klartr... Är väldigt stolt att av gift med dig

    2009-01-23 | 19:21:00

Kommentera inlägget här: