^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Mysdag med minifolket <3

Kategori: Allmänt

Beslutade mig för att ha hemma Gabbe och Isa idag, det var så trötta och jag skulle ändå inte in till skolan. Har fått väcka dem tre dagar i rad för att gå upp till dagis. Och det är inte vanligt för mina barn som helst går upp och tittar på barnprogram klockan fem varje morgon. =) 
Just nu håller de på med sin nya favoritsyssla här hemma, nämligen degning i alla möjliga färger. Bra för kreativiteten !!
Själv ska jag passa på att städa, tvätta och att läsa inför morgondagens föreläsning. Författningspolitik, med dess lagar är faktiskt mer intressant än jag först trodde.
Visste ni förretsen att svenska myndigheter inklusive försäkringskassan är skyldiga enligt lag att ge en god, snabb och billig service. Nåt att påpeka nästa gång man har med tantotrevlig/ärtröttpåmittjobb tanten när man undrar var sina vab pengar eller sjukpenning tagit vägen  =D  Typ att "  jag vet att enligt förvaltningslagen är ni skyldig mig att ge en så snabb service som möjligt" 
Har funderat på en sak de sista dagarna, vad det är som gör människor så fruktansvärt självupptagna ?? Att de inte ens kan säga hej när man möts i korridoren och går i samma klass. Eller de människor som vägrar av någon konstig anledning att dela med sig av sina kunskaper  ???  För mig känns det ganska fuckat!!!!  Men vad är det man brukar säga... Som man bäddar får man ligga....  =)


Ha det super....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: