^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Fettisdagen och kunglig förlovning

Kategori: Allmänt

Det var ju inte en dag för tidigt som Kronprinsessan Victoria bestämde sig för förlovning. Även fast jag inte är ett superfan av kungahuset så är det lite kul ändå  =)   Klart jag tycker det gör ett bra jobb som i reklamsyfte för Sverige, men det borde kanske moderniseras och förnyas lite. Vilket sker automatiskt när Victoria tar makten. Som de flesta vet har ju kungahuset ingen makt att leda landet så allting handlar om tradition för min del iaf. En dyr tradition för oss skattebetalare förvisso, men är inte så säker på att alla offentligt anställda som får sina löner genom skatt gör skäl för pengarna heller...  =)

Har ätit semla för en stund sedan, årets semla..   För min del blir det bara en per år och det är just på fettsidagen. Är ingen Bert Karlsson direkt...  =)  En ganska stabbig bakelse  så det räcker gott och väl med en.

Var inne i skolan på förmiddagen och hade en grymt bra föreläsning i juridik. Det var en domare som pratade om det svenska rättsystemet....  Jätteintressant!!!  Skulle gärna kunna tänka mig att jobba på nån tingsrätt i framtiden...  

Nu ska jag  ta ett snabbröj här hemma...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: