^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Trotsigt barn !!!

Kategori: Allmänt

Oj oj oj...  vad det trotsas här hemma !!

Min 3:åring beter sig som en bångstyrig ångvält...  Ingenting är bra, hon skriker och gapar så öronen trillar ur så fort hon inte får som hon vill !  Känns som om man provat hela registret men inget verkar funka..  *suck*
Värst är det när hon ska lägga sig för natten eller städa..  Hon vill ALDRIG sova och ALDRIG städa! Och hennes utbrott tar typ aldrig slut heller...   Då vill man liksom : VÄX UPP NU !!!!! 
I dag tog det till exempel 1½ timma innan hon somnade, fast hon redan från början var astrött...  Eller när man säger att - Du får inte ta fler frukter nu..  Då tar hon i smyg tre stycken till !! 

Jobbigaste är när man känner att tålamodet sviktar och man är skittrött själv... 
Men det går väl över som de flesta andra faser.
Men detta barn är i särklass de trotsigaste av alla fyra! Hon ensam är som de andra tre ihop utan att överdriva ett dugg.... 

Nu ska jag fortsätta min egokväll och bara slappna av: vilket innebär att jag strikt förbjudit mig själv att tänka på plugg, jobb, städ, fix, planering och massa andra Johanna saker....   SKÖNT !!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: