^*^ FEMBARNSMAMMAN ^*^

MY LIFE INSIDE AND OUTSIDE THE BOX

Gnällvarning !!

Kategori: Allmänt

Fy vilken natt, två av barnen har hostat, hostat och hostat natten igenom. de har dock inte vaknat själva utan bara väkt sin mamma...  Bra för dem men mindre tur för mig!!
Vaknade sista gången kl 04:00 och kände att jag gav upp kampen om att försöka sova..  var ändå helt igentäppt i näsan, ont i halsen, ont i huvudet och hostig...  Säkert feber oxå...  =/
Jag HATAR att vara förkyld och jag blir en riktig gnällspik så fort jag känner minsta lilla syptom på ont i halsen och hosta...  Har sagt det flera gånger innan, men säger det igen. JAG FÖDER HELLRE BARN IGEN ÄN ÄR RIKTIGT JÄDRA APFÖRKYLD  !!!!  Känner mig svag ynklig och alldeles alldeles supergnällig! 

Har dock lyckats få ihop förslag till PP presentationen på fredag, pratat två 1½ timmes telefonsamtal under tiden och fått hit pelletsinstallationsgubbarna som åter igen gjort en ny inställning av pelletstillförslen!! 
Nu ska jag bara förberede morgondagens semenariepresentation och tänka ut vad jag ska säga på mina ca 10 minuter som jag har till förfogande ??!  Inte så lätt alla gånger, med tanke på att hela rapporten kanske skulle ta fyra gånger längre tid, vad är viktigt, vad är inte viktigt ??????


Ska strax åka med mamma in och handla lite mat oxå, måste fylla kyskåpet innan stora matinköpsdagen på lördag (barnbidraget).


Dagens positiva är att det har kommit lite snö som lyser upp i mörkret och gör barnens utevistelser mycket roligare  =D   Hög tid att leta upp både pulkor och snöskyfflar...   Kanske till och med att det har tänts en gnutta mer julstämning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: